Servei d'emergències / AdAEste diumenge 21 de juny hi ha hagut un simulacre d’incendi forestal en la urbanització de l'Estepar. Les persones que viuen o tenen casa en la zona han participat activament junt amb nombrosos efectius d’emergència per a aprendre com actuar davant una situació real de risc.
La simulació ha recreat un incendi originat després d'un accident a l'autovia que ha avançat fins a la urbanització. Seguint les indicacions dels equips d'emergència, una part dels residents ha practicat el confinament mentre que una altra ha participat en una evacuació ordenada. L'exercici ha permés al veïnat conéixer de manera pràctica com actuar davant un incendi forestal, quines instruccions han de seguir i com respondre amb rapidesa i seguretat en una situació real d'emergència.
![[Img #72241]](https://pagina66.com/upload/images/06_2026/8883_simulacre-estepar-2.jpg)
L’actuació ha contat amb la participació coordinada de Policia Nacional, Policia Local, Guàrdia Civil, Bombers, Bombers Forestals, Agents Mediambientals, Protecció Civil, ACIF i el servei 112, entre altres. A més, el dispositiu ha disposat del suport d’un helicòpter i d’un dron per al seguiment de l’exercici.
El regidor d’Emergència Climàtica, Raül Llopis ha remarcat que este tipus de simulacres són fonamentals per a millorar la resposta davant emergències i preparar tant els serveis operatius com la ciutadania per a actuar amb major seguretat.
![[Img #72242]](https://pagina66.com/upload/images/06_2026/1795_simulacre-estepar-3.jpg)

























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de Página66.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.217.169